Minimalizovat

VPO - Nový doklad VDP

Při přijetí pošty je potřeba zaevidovat zásilku a její obsah (dokument) k dalšímu zpracování.
K tomu slouží volba hlavní nabídky "Nový doklad VDP". 
Potvrzením volby dojde k zahájení aktivity a k otevření průvodce Vytvoření vstupní dokumentární pošty.

Na průvodci je potřeba vyplnit údaje, které jsou ze zásilky patrné:

  • Subjekt - Označuje, pro koho je zásilka určena.
  • Řada - Podle druhu dokumentu vyberte řadu.
  • Identifikace - Označuje doklad VPO a navazující doklady v informačním systému. Identifikace by měla odpovídat účelu přijatého dokumentu.
  • Partner - Podle údajů dokumentu vyplňte partnera.
  • Termín požadovaný - Buď je známý z přijatého dokumentu (splatnost faktury apod.), nebo zvolte požadovaný termín.
  • Na posledním kroku průvodce se zobrazí zadané údaje ke kontrole. Pořízení dokladu provedete tlačítkem Uložit.

  • Po uložení se vytiskne štítek, který je potřeba přilepit na dokument.

    Postup při nalepení štítku:
    • Na dokumentu nesmí být viditelný žádný jiný čárový kód. Jiný čárový kód by mohl způsobit, že by se naskenovaný dokument nepřipojil k vytvořenému dokladu.
    • Pokud dokument obsahuje svůj čárový kód, lze jej přelepit vytištěným štítkem, nebo kód jinak zneviditelnit (začernit fixem).
    • Pokud se štítek špatně vytiskne, lze tisk opakovat. Na detailu dokladu VPO spusťte další službu "Opakovaný tisk štítku" a štítek nalepte na dokument.
      Štítky je možné lepit přes sebe, ale vrstva štítků nesmí být moc velká (menší než cca 1 mm), aby dokument bez problémů prošel skenerem. V takovém případě dříve nalepené štítky odstraňte z dokumentu.

  • Dokument se štítkem vložte do skeneru.

Následuje Ukončení realizované aktivity:

  • Vybráním procesu určíte, jakým způsobem se bude doklad dál zpracovávat.
  • Po výběru procesu je možné vybrat konkrétní osobu, která bude zpracování řešit. Pokud není zdroj určen, aktivita se automaticky přidělí osobě s příslušnou kompetencí.
  • Po uložení dojde k ukončení realizované aktivity a zobrazí se dotaz "Chcete pokračovat dalším dokladem?". Pokud máte další přijaté dokumenty, zvolte ANO pro pokračování v evidenci. NE ukončí pořizování.

Obecný popis k realizaci naleznete na stránce Realizace aktivity.